2013-08-12 18:19:06
Φωτογραφία για Πάτρα: Ξεκίνησε η προπώληση εισιτηρίων για τον Αγαμέμνονα με Καραμπέτη-Χατζησάββα - Τιμές εισιτηρίων - Σημεία προπώλησης
Ξεκινά κανονικά από σήμερα Δευτέρα 12 Αυγούστου 2013 η προπώληση των εισιτηρίων για την παράσταση «Αγαμέμνων» του Αισχύλου που έχει ανεβάσει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης το φετινό καλοκαίρι και η οποία θα παρουσιαστεί για δύο ημέρες, στις 19 και 20 Αυγούστου 2013 στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο της Πάτρας, στις 21.30, σηματοδοτώντας και την έναρξη του φετινού 32ου Φεστιβάλ Πάτρας – Θεσμός Αρχαίου δράματος, του Οργανισμού Καλλιτεχνικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων.

Τα εισιτήρια κοστίζουν 17 ευρώ το κανονικό και 12 ευρώ για τους ανέργους, φοιτητές και παιδιά.

Τα σημεία της προπώλησης στην Πάτρα, είναι το κατάστημα Δούρος, στην οδό Μαιζώνος και Αγ. Νικολάου, το So Easy στην Γεροκωστοπούλου και Όθωνος Αμαλίας, τα Discover και Music Station και η Γωνιά του Βιβλίου.

Στο μεταξύ ήδη έχουν τοποθετηθεί οι σχετικές αφίσες και διαφημιστικά banner για την παράσταση ενώ κυκλοφόρησαν και τα έντυπα φυλλάδια με το φετινό πρόγραμμα του 32ου Φεστιβάλ Πάτρας – Θεσμός Αρχαίου Δράματος όπου τονίζεται ότι η φετινή διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ενώ συνδιοργανωτής είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.


*Ακόμα στο φυλλάδιο υπενθυμίζεται στους θεατές ότι στον αρχαιολογικό χώρο του Ρωμαικού Ωδείου Πατρών απαγορεύεται το κάπνισμα, η κατανάλωση τροφίμων και ποτών, η είσοδος και η έξοδος των θεατών μπροστά από τη σκηνή εν ώρα εκδήλωσης, η χρήση κινητών τηλεφώνων, η βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση των εκδηλώσεων με ή χωρίς φλας και η είσοδος με τακούνια.

Η αξιόλογη παράσταση «Αγαμέμνων» του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης όπου πρωταγωνιστούν ο Μηνάς Χατζησάββας, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, ο Βασίλης Μπισμπίκης, η Θεοδώρα Τζήμου, ο Θέμης Πάνου και ο Βασίλης Χαλακατεβάκης, θα ανέβει στις 16 Αυγούστου, στην Αμαλιάδα στο Φεστιβάλ της Αρχαίας Ήλιδας, στις 17 Αυγούστου στη Ζάκυνθο και στις 18 Αυγούστου στον αύλειο χώρο Ξενία του Αργοστολίου στην Κεφαλονιά.

Ένα κορυφαίο έργο της αρχαίας ελληνικής δραματικής τέχνης περιλαμβάνεται στο καλοκαιρινό πρόγραμμα του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, ο Αγαμέμνων – το πρώτο έργο από την τριλογία του Αισχύλου "Ορέστεια" την μοναδική τριλογία που διασώθηκε ολόκληρη και που λειτουργεί ως σημείο πολλαπλών αναφορών και συμβολισμών σε σχέση με την δύναμη και την αρτιότητα του ποιητικού της μεγαλείου.

Η πρώτη παρουσίαση της Τριλογίας ΟΡΕΣΤΕΙΑ: ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ, ΧΟΗΦΟΡΟΙ, ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ για την οποία ο Αισχύλος τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο, έγινε στην Αθήνα το 458 π.χ. στα Μεγάλα Διονύσια. Την τριλογία συμπλήρωνε το σατιρικό Δράμα ΠΡΩΤΕΥΣ.

Αυτό το καλοκαίρι, με σεβασμό στον τρόπο της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου διδάσκει σε έναν θίασο εκλεκτών ηθοποιών η γνωστή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα Νικαίτη Κοντούρη.

Στον Αγαμέμνονα, ο Αισχύλος -σε σχέση με το μυθικό πλαίσιο, όπως αυτό παρουσιάζεται στο Ομηρικά Επη – στηρίζει τον δραματικό άξονα της τραγωδίας του, πάνω σε δύο ισχυρές επιλογές. Η πρώτη έχει να κάνει με τον χαρακτήρα της Κλυταιμήστρας ως αρχετυπικής μητριαρχικής persona , και η δεύτερη με τη θυσία της Ιφιγένειας.

Το βράδυ που ο βασιλιάς Αγαμέμνων επιστρέφει στο Άργος νικητής, έπειτα από τον δεκαετή Τρωϊκό πόλεμο, έχοντας μαζί την ιέρεια του Απόλλωνα Κασσάνδρα ως σκλάβα κι ερωμένη του, η βασίλισσα Κλυταιμνήστρα θα τον υποδεχτεί στο παλάτι. Αργότερα, μέσα στη νύχτα, η Κλυταιμνήστρα θα σφάξει με τα ίδια της τα χέρια τον σύζυγό της και την μάντισσα, έχοντας στο πλευρό της τον εραστή της Αίγισθο.

Για τον Αισχύλο, η θυσία της κόρης του Ιφιγένειας από τον Αγαμέμνονα προκειμένου να εξευμενίσει τους θεούς και να οδηγήσουν αυτόν και το Ελληνικό στράτευμα στην Τροία, είναι και ο ισχυρότερος λόγος για την βασίλισσα Κλυταιμήστρα να κρατήσει άσβεστο το μίσος ενάντια στον Αγαμέμνονα και να κατακρεουργήσει, αυτόν και την ερωμένη του Κασσάνδρα.

Στον «Αγαμέμνονα», η ιστορία των προσώπων είναι γνωστή κι αυτό κάνει το έργο εξαιρετικά οικείο. Κι εδώ όπως και γενικότερα στην Αισχύλεια Τραγωδία, την συλλογική συνείδηση του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται από Θεοσέβεια και Θεοφοβία εκφράζει ο Χορός.

Στην συγκλονιστική ποιητική δημιουργία του Αισχύλου, αναγνωρίζουμε την τάξη των παλαιών Αρχών και των αρχαίων Θεών του κόσμου, που ορίζουν και τιμωρούν την Ύβριν.

Οι ήρωες της τραγωδίας συνθλίβονται από το βάρος της Ευθύνης που φέρουν και ταυτόχρονα την Αδυναμία της ανθρώπινης φύσης να υπερβεί το πεπρωμένο της.
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ