2014-08-20 06:59:58
Φωτογραφία για 5160 - Εσφιγμενοφρένεια
Η «ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΦΡΕΝΕΙΑ» 

ΩΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΥΦΛΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ 

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Στη σημερινή εποχή η πληθώρα πληροφοριών και γνωμών προκαλεί σύγχυση, ενώ συχνά παρατηρείται κάποιες ισχυρά προβαλλόμενες απόψεις να απέχουν από την αλήθεια. Αυτό μαρτυρά πως είναι σήμερα ιδιαίτερα αναγκαίο αυτό που η Λογική επιτάσσει: η εις βάθος εξέταση ισχυρισμών και δεδομένων, πριν την εξαγωγή κρίσης, τουλάχιστον για τα θέματα άμεσου ενδιαφέροντος εκάστου. Εν θέματι, πολλάκις και από πολλές πηγές σκέψης και πληροφόρησης έχει επισημανθεί η τεχνητή δημιουργία εντυπώσεων από μέρους των σχισματικών καταληψιών της ιεράς μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους και εις βάρος του πιστού λαού.

Β. ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΒΙΟΥΝΤΩΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

Ήδη από το 2002 με Πατριαρχική και Συνοδική απόφαση άπαντες οι εγκαταβιούντες έχουν χαρακτηριστεί σχισματικοί και έχει ζητηθεί η απέλασή τους από το Άγιον Όρος.


http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=5&sid=4&newsid=31

Αυτό ήρθε ως απόρροια της αυτοαποκοπής τους από το Άγιον Όρος και την Εκκλησία, της διενέργειας απαγορευμένου προσηλυτισμού εντός Αγίου Όρους και της σύστασης απηγορευμένης αδελφότητος, όπως ο Καταστατικός Χάρτης Αγίου Όρους ρητά αναφέρει:

http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/history/katastatikos_xarths_agion_oros.htm

Υπάρχουν τρεις κατηγορίες ανθρώπων, που συναπαρτίζουν σήμερα τους καταληψίες της μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους:

1) η ηγετική ομάδα των υπό απέλαση σχισματικών καταληψιών της μονής Εσφιγμένου (Μεθόδιος, Γρηγόριος, Σάββας, Εφραίμ, Κλεόπας κλπ) αποτελείται από 12-13 άτομα.

2) Πέριξ αυτών βρίσκονται ευάριθμοι παραπλανηθέντες νέοι που προσήλθαν με ζήλο να μονάσουν ή κατόπιν προσκόλλησης στον εξωεκκλησιαστικό παλιοημερολογιτισμό

http://www.egolpion.com/zhlotes.el.aspx

3) Άλλοι περιστασιακοί, χρονικώς εναλλασσόμενοι, που εγκαθίστανται προσωρινά ως εργάτες ή ως άεργοι που ξεχειμωνιάζουν.

Το σύνολο των σήμερα εγκαταβιούντων στη μονή κυμαίνεται περίπου στα 45-50 άτομα, οπωσδήποτε όχι 105, 110, 115, 120, 130, 150 που κατά καιρούς ισχυρίζονται οι ηγέτες της κατάληψης. Είναι γνωστό πως οι αποφάσεις και όλη η δημόσια εικόνα των καταληψιών καθορίζεται από την ηγετική ομάδα αυτών. Οι λοιποί είναι αμέτοχοι, σιωπηλώς υποστηρίζοντες ή αδιάφοροι. Κατά καιρούς διάφοροι εγκαταλείπουν τον ανεπίγνωστο ζήλο και απεγκλωβίζονται από το αντορθόδοξο και εξωαγιορειτικό καθεστώς, στο οποίο καθυποβάλλονται από την σχισματική διοίκηση της ομάδας της κατάληψης.

Αξιοσημείωτο είναι πως τα κτήρια της μονής, το αρχείο της, τα κειμήλιά της, τα αποθησαυρισθέντα άγια λείψανα, κινητά περιουσιακά στοιχεία βρίσκονται ανεξέλεγκτα στα χέρια των καταληψιών, οι οποίοι παραμένουν εν πολλοίς άγνωστοι στις αρχές του Αγίου Όρους και από τους οποίους μόνο η ηγετική ομάδα είναι γνωστοί.

Γ. ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ

Οι σχισματικοί καταληψίες της μονής Εσφιγμένου, με επικεφαλής τον καθηρημένο και σχισματικό κο Μεθόδιο Παπαλαμπρακόπουλο, επιδίδονταν επί σειρά ετών, ήδη από το έτος 2002, σε σωρεία τηλεοπτικών εμφανίσεων σε εκπομπές αθηναϊκών καναλιών (mega, antenna, star κλπ) και γνωστών δημοσιογράφων (Κ. Χαρδαβέλλας, Σ. Χίος, Σ. Θεοδωράκης, Α. Παπαδόπουλος κλπ), με τους οποίους είχαν αγαστή συνεργασία. Παράλληλα επιδίδονταν με θαυμαστή τακτικότητα σε ομιλίες ενώπιον κοινού σε πολυτελή ξενοδοχεία Αθηνών και Θεσσαλονίκης, καθώς και σε αίθουσες δημόσιων φορέων (Βελλίδειο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, Πολεμικό Μουσείο Αθηνών κλπ). Σύντομη  έρευνα στο youtube πείθει καθέναν. Επίσης, σειρά συνεντεύξεων του επικεφαλής των καταληψιών αναμεταδιδόταν από ραδιοφωνικούς σταθμούς της επικράτειας και κατά μεγάλο μέρος από τον τοπικό τύπο. Η αναμετάδοση «ανακοινώσεων» των καταληψιών γινόταν με μαζικές αποστολές email σε δημοσιογράφους ανά τη χώρα που επιζητούσαν «κάλυψη χώρου» και βοήθεια από «αναγνώστες». Ο ιδιότυπος αυτός μαραθώνιος συνεργασίας με τηλε-δημοσιογράφους, αυτοπροβολής, αήθων επιθέσεων και αναζήτησης εξωαγιορειτικών κοσμικών στηριγμάτων από πλευράς των σχισματικών καταληψιών της μονής Εσφιγμένου και ιδίως του αρχηγού κ. Μεθόδιου ουσιαστικά τερματίστηκε περίπου το έτος 2008.

Δ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ

Σταθερό σημείο των δημοσίων εμφανίσεων των καταληψιών αποτελούσαν

1) η αυτό-ονομασία σαν «Αγιορείτες», «Εσφιγμενίτες», «ηγούμενος» κλπ

2) η επίκληση πως είναι «διωκόμενοι», «αποκλεισμένοι», «πολιορκημένοι», «κυνηγημένοι για λόγους πίστεως», «προπύργιο της ορθοδοξίας», «αμετακίνητοι σε θέματα πίστεως έναντι κακών εκκλησιαστικών ηγετών», «στερούμενοι τροφής, φαρμάκων και ιατρών», «τρεφόμενοι από την Παναγία» (!) και άλλα παρόμοια.

3) η αήθης καταγγελτική επωδός εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη και της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους.

4) η εκζήτηση χρηματικής και ηθικής υποστήριξης από τους τηλεθεατές και, γενικώς, η άγρα οπαδών

5) η αυτοπαρουσίαση σαν «ακραιφνείς πατριώτες Έλληνες», η υπερβολική απαρέσκεια σε λαθρομετανάστες, το εκπεφρασμένο μίσος προς Τούρκους, Εβραίους και Σκοπιανούς

6) η θριαμβολογία πως υπάρχει «λαός» που τους υποστηρίζει

Ε. ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ

Τα τελευταία έτη οι καταληψίες διαπίστωσαν σημαντική υποχώρηση της υποστήριξης προς το μέρος τους από το κοινό και ουσιαστικά «εξαφανίστηκαν από προσώπου τηλεόρασης», διασπώντας τις συνεργασίες τους με τηλε-δημοσιογράφους, αλλάζοντας τακτική. Η σήμερα ακολουθούμενη τακτική τους είναι οι δημόσιες ομιλίες του επικεφαλής των σχισματικών καταληψιών σε πολυτελή ή μη ξενοδοχεία και σε αίθουσες δεξιώσεων, καθώς και οι τηλεφωνικές συνεντεύξεις και η διασπορά κειμένων ανακοινώσεων σε ιστολόγια του παλιοημερολογίτικου χώρου και σε διαδικτυακά ραδιόφωνα φίλων τους. Θεωρούμε πως πλέον δεν είναι εύκολο να διακινδυνεύσουν ζωντανή τηλεοπτική εμφάνιση, ιδίως λόγω της σωρείας καταδικαστικών αποφάσεων εις βάρος τους από την Ελληνική Δικαιοσύνη και από την αδυναμία να απαντήσουν πειστικά για τις μολότωφ που εκτόξευσαν εντός Αγίου Όρους στις 29/7/2013.

Στ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ

Πολύς κόσμος, εθισμένος στο νεόκοπο δόγμα «το είπε η τηλεόραση, άρα είναι αλήθεια» υποστήριξε τις προβληθείσες απόψεις, συμμετείχε σε εράνους χρημάτων και συντάχθηκε με τους αυτονομαζόμενους «πολιορκημένους Εσφιγμενίτες», χωρίς να πολυνοιαστεί για το ότι τέτοιες απόψεις είναι παράδοξες για ανθρώπους που προβάλλονται σαν Αγιορείτες ή χωρίς να διερευνήσει σε βάθος τους ισχυρισμούς τους. Πράγματι, ο κ. Μεθόδιος και οι συν αυτώ κέρδισαν μέρος της κοινής γνώμης τότε, δίχως να λογιστούν πως ο αληθής μοναχός είναι νεκρός για τον κόσμο, όπως η ορθόδοξη ασκητική ανέκαθεν επιτάσσει. Οι άνθρωποι αυτοί καλλιέργησαν μία τεχνητή εικόνα ηρώων για τους εαυτούς τους, που τολμούν να τα βάζουν με όλους και όλα (Οικουμενικό Πατριάρχη, Εκκλησία, Άγιον Όρος,  Πολιτεία, μασόνους, ανθέλληνες, Τούρκους κλπ) και όντως ήλξαν αρκετούς με το μέρος τους.

Μεταξύ των υποστηρικτών τους βρίσκονται ακόμη και ορθόδοξοι ιερείς (!), π.χ. ο Ν.Μ., γνωστός εφημέριος ναού της Θεσσαλονίκης, που διαθέτει νεοζηλωτικό ιστολόγιο και κανάλι στο youtube, ο οποίος κάνει τακτικά ομιλίες σε πιστούς, κατά τις οποίες κατακρίνει ως «οικουμενιστές» διαφόρους ορθοδόξους αρχιερείς. Αυτός μάλιστα υποστηρίζει συχνά δημοσίως τους καταληψίες, ενώ εντός 2013 εξέφρασε την άποψη πως θα ήθελε «να βρίσκεται στις Καρυές για να ξεφουσκώσει τα λάστιχα μηχανήματος της Αστυνομίας», με το οποίο επιχειρήθηκε η λύση της κατάληψης του αντιπροσωπείου της μονής… Περιττό να σχολιάσουμε σε ποιες εξωεκκλησιαστικές ατραπούς παρανομίας και αντικανονικότητας οδηγεί έτσι όσους τον ακούν και τον πιστεύουν αδιάκριτα.

Το σημαντικότερο «λάφυρο» των εμφανίσεων και της υπερπροβολής των απόψεων των καταληψιών ήταν τα ερείσματα που απέκτησαν στον ακροδεξιό και εθνικιστικό χώρο, τον οποίο επιμελώς «χάιδεψαν».

Απότοκο αυτών είναι σήμερα η φανερή υποστήριξή τους από

1) κόμματα, όπως «Χρυσή Αυγή», «Ανεξάρτητοι Έλληνες», «ΛΑΟΣ» και «Χριστιανοδημοκρατικό»

2) εθνικιστικές οργανώσεις, όπως «Ιερός Λόχος 2012», «Πατριωτικός Ελληνικός Σύνδεσμος» κλπ

3) εφημερίδες, όπως «Στόχος», «Ελεύθερη Ώρα», «Δημοκρατία»  κλπ.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως

1) δικηγόρος των καταληψιών υπήρξε επί σειρά ετών ο γνωστός Β. Καπερνάρος, βουλευτής του κόμματος «ΑΝ.ΕΛ.»

2) ο αρχηγός του κόμματος «ΑΝ.ΕΛ.» Π. Καμμένος παραβίασε τα θαλάσσια σύνορα του Αγίου Όρους επισκεπτόμενος με ταχύπλοο πολυτελές σκάφος την κατειλημμένη μονή Εσφιγμένου στις 5/6/2012

http://agioritikesmnimes.blogspot.gr/2012/06/1379.html

3) οι βουλευτές του κόμματος «ΑΝ.ΕΛ» Β. Καπερνάρος και Σ. Ξουλίδου έθεσαν επερώτηση στη Βουλή υπέρ των καταληψιών στις 1/8/2013

http://attikanea.blogspot.gr/2013/08/blog-post_1.html

4) ο βουλευτής του κόμματος «Χρυσή Αυγή» Ι. Λαγός έθεσε επερώτηση στη Βουλή υπέρ των καταληψιών στις 2/8/2013

http://www.xryshaygh.com/index.php/koinovoulio/view/erwthsh-gia-tis-authairesies-astunomikwn-archwn-sto-konaki-ths-monhs-esfigm#.UlBwJBDwpiY

5) η κοπή πρωτοχρονιάτικης πίττας 2014 θυγατρικού σωματείου της παλιοημερολογίτικης παράταξης Καλλινίκου/Κυπριανού (μητρικής των καταληψιών της μονής) έγινε στα γραφεία του κόμματος «ΛΑ.ΟΣ.» (28/1/2014, οδός Εφέσου 41, Νίκαια Αττικής)

6) η οργάνωση αποστράτων «Ιερός Λόχος 2012», που πρόσκειται σε εθνικιστικούς κύκλους, οργανώνει εκδηλώσεις υπέρ των καταληψιών και μεταφέρει σε αυτούς ποικίλους υλικούς πόρους

7) βουλευτές και άλλοι παράγοντες των προαναφερθέντων κομμάτων κατά καιρούς πιέζουν με τηλεφωνήματά τους πολιτικούς και πολιτειακούς παράγοντες για τη μη εφαρμογή της νομιμότητας σε ό,τι αφορά το Άγιον Όρος και τη μονή Εσφιγμένου.

8) κατά καιρούς παλιοημερολογίτικα ιστολόγια (π.χ. neataksi, theoldcalendarist, orthodoksiantepithesi, neolaia-esfigmenou, agiosioannistheologos, attikanea, avragioz κλπ) απευθύνουν εκκλήσεις σε οπαδούς της κατάληψης και λοιπούς παλιοημερολογίτες να «πιέσουν» το Υπουργείο Εξωτερικών και την Αστυνομία με τηλεφωνήματά τους προς την κατεύθυνση της μη λύσης της κατάληψης. Τα ιστολόγια αυτά διακρίνονται από εθνικιστικό λόγο, φανατισμό και (ενίοτε) ονομαστική υποστήριξη σε εκδηλώσεις των ανωτέρω κομμάτων.

9) μερίδα των αστυνομικών χαρακτηρίζονται συχνά από Μ.Μ.Ε. ως φίλα προσκείμενοι στον ακροδεξιό χώρο (δικαίωμά τους βεβαίως). Δεν είναι όμως δικαίωμά τους να αδρανούν ως προς την τήρηση της νομιμότητας εντός Αγίου Όρους και να παρέχουν έτσι πλήρη ασυδοσία στους καταληψίες της μονής Εσφιγμένου, οι οποίοι έφτασαν σε ανήκουστο σημείο ανυπακοής, αυτοδικίας και απειθαρχίας, π.χ.  απαγόρευσαν αυθαιρέτως την είσοδο της κανονικής εσφιγμενιτικής αδελφότητας στη μονή, απαγόρευσαν την είσοδο στη μονή της Αστυνομίας, της Πολιτικής Διοίκησης Αγίου Όρους, της Αρχαιολογίας, της Πυροσβεστικής κλπ. 

10) Το εθνικιστικό σωματείο «Πατριωτικός Ελληνικός Σύνδεσμος» υποστήριξε και προέβαλε σε εκδηλώσεις του τουλάχιστον στις 11/11/2012, 21/3/2013 και 12/2/2014 τον σχισματικό αρχικαταληψία της μονής Εσφιγμένου κο Μεθόδιο.

Ζ. ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΠΟΨΕΩΝ ΜΕ ΑΠΟΚΡΥΨΗ AΛΗΘΩΝ IΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ

Οι σχισματικοί καταληψίες σταθερά αποκρύπτουν πως ανήκουν σε συγκεκριμένο παραεκκλησιαστικό σωματείο, μία από τις παρατάξεις «παλιού ημερολογίου» (αυτή των Καλλίνικου/Κυπριανού), που ουδεμία σχέση έχει με τα ορθόδοξα Πατριαρχεία και οιαδήποτε τοπική ορθόδοξη Εκκλησία, επομένως ουδεμία σχέση και με την Εκκλησία της Ελλάδος. Απέκρυψαν επίσης πως οι ίδιοι είναι επισήμως χαρακτηρισμένοι ως σχισματικοί και ο αρχηγός τους είναι καθηρημένος και τελεί υπό απέλαση από το Άγιον Όρος, όπως και το ότι συν τω χρόνω σώρευαν καταδίκες για σοβαρά αδικήματα, αστικά και ποινικά.

Ακολουθεί σχετικός κατάλογος:

http://athosesfigmenou.blogspot.gr/2013/08/style-definitions-table.html

Εξειδικεύοντας στο πρόσωπο του συνήθους ομιλητή κ. Μεθοδίου, αναφέρουμε πως 

-είναι επισήμως χαρακτηρισμένος ως σχισματικός

-είναι καθηρημένος από την ιεροσύνη και το μοναχικό σχήμα

-είναι επικεφαλής της ομάδας κατάληψης της ιεράς μονής Εσφιγμένου

-τελεί υπό απέλαση από το Άγιο Όρος

-δεν είναι ηγούμενος της μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους

-είναι καταδικασθείς από την Εκκλησία και την Ελληνική Δικαιοσύνη

Δείτε την πράξη κήρυξης σχισματικών και απελατέων από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, άτομο υπ' αριθμόν 1 ο εν λόγω ομιλητής: Μεθόδιος (Ματθαίος Παπαλαμπρακόπουλος):

http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=5&sid=4&newsid=31

καθώς και την αντίστοιχη πράξη της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους:

http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=5&sid=4&newsid=43

Το ότι είναι επικεφαλής της ομάδας κατάληψης αποδεικνύεται από τα λεγόμενα και τις πράξεις του ίδιου του ομιλητή, καθώς και από τις αναφορές των υποστηρικτών της κατάληψης σε αυτόν ως «ηγούμενο» ή «καθηγούμενο». Το διαδίκτυο και περιοδικά παλιοημερολογιτών (της παράταξης Καλλίνικου/Κυπριανού) βρίθουν τέτοιων αναφορών.

Ο ομιλητής και η ομάδα του έχουν σωρεύσει πράξεις και αποφάσεις εις βάρος τους, τόσο από την Εκκλησία, όσο και από την Ελληνική Δικαιοσύνη. Μερικά από τα εμπλεκόμενα αδικήματα είναι παράνομες μεταβιβάσεις ακινήτων, επίθεση με σιδηρολοστούς, παράνομες απαλλαγές ΦΠΑ, κατάληψη κτηρίων κλπ. Οι εκκλησιαστικοί θεσμοί που τους έχουν καταδικάσει είναι η Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους και το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Οι πολιτικοί θεσμοί που τους έχουν καταδικάσει είναι η Ελληνική Δικαιοσύνη, π.χ. Εφετείο Θεσσαλονίκης, Συμβούλιο Επικρατείας, Άρειος Πάγος κλπ. Παραθέτουμε χαρακτηριστικό κατάλογο, έστω και ελλιπή:

http://athosesfigmenou.blogspot.gr/2013/08/style-definitions-table.html

Η. ΒΑΣΙΚΑ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

Από την εισήγηση του σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Προύσης Ελπιδοφόρου Λαμπρυνιάδου στην ημερίδα για το ζήτημα της μονής Εσφιγμένου, Θεσσαλονίκη, 16/4/2010: http://www.livemedia.gr/video/489μεταξύ 1:18:40-1:52:15

«Απαριθμούνται κάτωθι τα κανονικά παραπτώματα των καταληψιών, τα οποία τους οδήγησαν στην αδιέξοδη αυτή σήμερα κατάσταση:

α) απέστησαν από τον βασικό σκοπό του μοναχικού βίου, ήτοι την αφιέρωση στην ησυχία και την μετάνοια, στην άσκηση και την καλλιέργεια της προσευχής μακράν του κόσμου και των εν τω κόσμω, υποκύψαντες εις τον εκ δεξιών πειρασμόν ότι έφθασαν εις τοιούτον ύψος αρετής, ώστε να είναι άξιοι να κρίνουν το ορθόδοξον η μη του φρονήματος ουχί μόνον του οικείου αυτών επισκόπου, αλλά συμπάσης της Ορθοδόξου ανά τον κόσμον Ιεραρχίας.

β) Αφού απεφάνθησαν ότι μόνον εκείνοι είναι ορθόδοξοι και ουδείς έτερος, απέκοψαν εαυτούς εκ της αδελφικής συμπροσευχής των άλλων αγιορειτών πατέρων, απομονωθέντες, κατά συνέπειαν, ως εικός, και εκ της διοικητικής ευθύνης του ιερού τόπου.

γ) Χαρακτηρίσαντες αιρετικούς και τον Οικουμενικό Πατριάρχη και πάντας τους Πατριάρχας και αρχηγούς των Ορθοδόξων Εκκλησιών μετά των Ιεραρχών αυτών, έπαυσαν να μνημονεύουν του κανονικού ονόματος του οικείου αυτών επισκόπου, του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, με αποτέλεσμα να αποκοπούν από το σώμα της Μιας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Ως γνωστόν, στην Εκκλησία δεν υπάρχει ούτε «ενδιάμεσος χώρος» ούτε «γκρίζες ζώνες». Όποιος δεν είναι εντός της Εκκλησίας, σημαίνει ότι είναι εκτός αυτής, με όσα σωτηριολογικώς συνεπάγεται αυτό.

δ) Δεν αρκέσθησαν στην ιδία πλάνη, αλλά εξήσκησαν καθ’ όλα αυτά τα χρόνια συστηματική προσπάθεια να παρασύρουν στην εκτός της Εκκλησίας πνευματική απώλεια και άλλους πιστούς και κληρικούς, διαδίδοντες με κάθε τρόπο τις δοξασίες τους και ασκώντας προσηλυτισμό, εκμεταλλευόμενοι δε και τις ψηφοθηρικές επιθυμίες πολιτικών παραγόντων. 

ε) Υπήχθησαν σε αντικανονικούς και σχισματικούς δήθεν Αρχιερείς, μνημονεύοντες των κανονικών ονομάτων αυτών, συλλειτουργούντες με αυτούς και δεχόμενοι «χειροτονίες» από αυτούς. Υπενθυμίζω εδώ ότι αυτό το έκαναν οι κατά τα άλλα ζηλωτές, οι οποίοι κατηγορούσαν τους αδελφούς τους αγιορείτας, διότι διετήρουν επικοινωνία με όσους είχαν διάλογο με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Είναι, αλήθεια, ο διάλογος με μη ορθοδόξους μεγαλυτέρα αμαρτία από την υπαγωγή εις σχισματικούς αντικανονικούς και αυτοχειροτονήτους δήθεν Ιεράρχες;

στ) Εσφετερίσθησαν την ιδιότητα του εσφιμενίτου μοναχού, αντιποιούμενοι και την ιδιότητα του αγιορείτου, ενώ στην πραγματικότητα παρεβίαζαν όλες τις αρχές, οι οποίες διέπουν και τις δύο ιδιότητες. Η Μονή Εσφιγμένου είναι Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή. Έτσι την ίδρυσαν και έτσι την διατήρησαν οι ανά τους αιώνες πατέρες, μηδέποτε διανοηθέντες να καταλύσουν εν τη πράξει τις συστατικές και ιδρυτικές αυτές ιδιότητες της Μονής της μετανοίας των. Οι νυν κάτοικοι της Μονής, απεδείχθη και εκ της ιστορικής ερεύνης ότι είναι έποικοι, παρανόμως, αντικανονικώς και δολίως εγκατασταθέντες, εκμεταλλευόμενοι την κατά το έτος 1972 ένταση στις σχέσεις αυτής μετά της Ιεράς Κοινότητος.

Ομοιάζουν με όσους χαρακτηρίζει ο Κύριος ως κλέπτας της ποίμνης, λυμαινομένους αυτήν και μη εισερχομένους δια της θύρας, αλλά νύκτωρ, εν κρυπτώ και παραβύστω. Κατά ταύτα, δεν δικαιούνται να παραμένουν στη Μονή Εσφιγμένου και ως καταληψίαι οφείλουν να την αποδώσουν στους κανονικούς συνεχιστάς της παραδόσεως και του πνεύματος των ιδρυτών και των προπατόρων αυτής, μηδέποτε αποκοπέντων εκ της ποίμνης της Πρωτοθρόνου Κωνσταντινουπολίτιδος Εκκλησίας… Δεν είναι πρώτη φορά που η Εκκλησία αντιμετωπίζει τέτοιες καταστάσεις. Είναι τόσο επίκαιρος και ταιριαστός ο ιγ’ Κανών της εν Κων/πόλει Πρωτοδευτέρας Συνόδου (861): «Τας των αιρετικών ζιζανίων επισποράς εν τη του Χριστού εκκλησία ο παμπόνηρος καταβαλών και ταύτας ορών τη μαχαίρα του Πνεύματος τεμνομένας προρρίζους, εφ’ ετέραν ήλθε μεθοδείας οδόν, τη των σχισματικών μανία το του Χριστού σώμα μερίζειν επιχειρών. Αλλά και ταύτην αυτού την επιβουλήν η αγία σύνοδος αναστέλλουσα παντελώς, ώρισε του λοιπού, ίνα είτις πρεσβύτερος η διάκονος ως δήθεν επί εγκλήμασί τισι του οικείου κατεγνωκώς επισκόπου, προ συνοδικής διαγνώσεως και εξετάσεως και της επ’ αυτώ τελείας κατακρίσεως, αποστήναι τολμήσοι της αυτού κοινωνίας, και το όνομα αυτού εν ταις ιεραίς των λειτουργιών ευχαίς κατά το παραδεδομένον τη εκκλησία μη αναφέροι, τούτον υποκείσθαι καθαιρέσει και πάσης ιερατικής αποστερείσθαι τιμής. Ο γαρ εν πρεσβυτέρου τάξει τεταγμένος και των μητροπολιτών αρπάζων την κρίσιν, και προ κρίσεως αυτός κατακρίνων, όσον τω επ’ αυτώ, τον οικείον πατέρα και επίσκοπον, ούτος ουδέ της του πρεσβυτέρου εστίν άξιος τιμής η ονομασίας. Οι δε τούτω συνεπόμενοι, ει μεν των ιερωμένων είεν τινες, και αυτοί της οικείας τιμής εκπιπτέτωσαν. Ει δε μοναχοί η λαϊκοί, αφοριζέσθωσαν παντελώς της εκκλησίας, μέχρις αν την προς τους σχισματικούς συνάφειαν διαπτύσαντες, προς τον οικείον επίσκοπον επιστραφείεν.»

Θ. ΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΛΟΓΟ ΟΙ ΚΑΤΑΛΗΨΙΕΣ

Κάποιες από τις προσφιλείς μεθόδους του κ. Μεθοδίου και των συν αυτώ ήταν και είναι

1)  η αποφυγή χρήσης της λογικής επιχειρηματολογίας

2) η επίκληση του συναισθήματος των τηλεθεατών, αναγνωστών, ακροατών («είμαστε γέροντες διωκόμενοι»)

3) η στείρα συνθηματολογία και αυτοπροβολή («είμαστε ακραιφνείς ορθόδοξοι, σύγχρονοι μάρτυρες και ομολογητές»)

4) η εκτόξευση απαξιωτικών βολών έναντι όλων, προσώπων, Εκκλησίας και θεσμών («όλοι είναι διαπλεκόμενοι, οικουμενιστές, μασόνοι και δούλοι της νέας τάξης πραγμάτων, γι’ αυτό μας καταδιώκουν»)

5) η προδίκαση κόλασης για όσους διαφωνούν μαζί τους

6) η επίκληση περί «επερχόμενου αντιχρίστου»

7) η εντυπωσιοθηρία

Ι. ΕΝΤΥΠΩΣΙΟΘΗΡΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ

Ιδιαίτερα εντυπωσίασε και εντυπωσιάζει η τεχνητή καλλιέργεια εικόνας «διωκόμενων γερόντων» και «ορθοδόξων μοναχών που στενάζουν δίχως τρόφιμα και φάρμακα υπό την πολιορκία και τις διώξεις απόνων Αγιορειτών και Πατριαρχών». Συγκεκριμένα, ο αρχικαταληψίας Μεθόδιος και οι συν αυτώ εξέθεσαν σε κανάλια και διαδίκτυο και περιέφεραν περίπου σαν «αξιοθέατα» δέκα πρόσωπα καταβεβλημένων γερόντων, στα οποία επιχείρησαν να προσωποποιήσουν τα δήθεν δεινά τους και την δήθεν «απονιά» των δήθεν «αντορθοδόξων διωκτών τους». Εκμεταλλεύονται με περισσή υποκρισία και εντυπωσιοθηρικά τις μορφές γερόντων, που κάποτε ζούσαν ή μεταφέρθηκαν εντός μονής, ώστε να στέλνουν στο εξωαγιορειτικό κοινό τους έμμεσα και δολίως το μήνυμα πως η απέλαση των  εγκαταβιούντων στη μονή γίνεται από ανθρώπους άπονους και απάνθρωπους. Γνωρίζουμε κάποια από αυτά τα πρόσωπα.

Μάλιστα, για δύο από αυτά, Λαυριώτες εξαρτηματικούς κατά σάρκα αδελφούς και σήμερα προαπελθόντες, προέκυψε ενδοαγιορείτικο ζήτημα, του οποίου επελήφθη το Λιμενικό και η Αστυνομία. Συγκεκριμένα, τους μετέφεραν οι καταληψίες περίπου το έτος 2002 εντός της μονής Εσφιγμένου για ένα έτος, από ένα λαυριώτικο κελλάκι της Αγίας Άννης, ουσιαστικά αδειάζοντάς το και παίρνοντας μαζί τους εικόνες, άμφια, χρήματα και άλλα πράγματα του κελλιού. Σημειωτέον πως το κελλί είχε ομόλογο, η όλη μεταφορά ήταν άκρως παράνομη και επενέβη το Λιμενικό, κατόπιν σχετικής καταγγελίας της μονής Μεγίστης Λαύρας. Οι καταληψίες αναγκάστηκαν να επιστρέψουν τα αντικείμενα του κελλιού, τα οποία είχαν πάρει μαζί τους.

Τα εικονιζόμενα και «διαδικτυακώς περιφερόμενα» γεροντάκια έχουν όλα προ πολλού αποδημήσει εις Κύριον, αλλά η ηγετική ομάδα εξακολουθεί να εκμεταλλεύεται εντυπωσιοθηρικά την εικόνα τους, μη σεβόμενη καν τις ευαισθησίες των οικείων και συγγενών τους. Βλέπουμε ακόμη φωτογραφίες των εν λόγω γερόντων στο διαδίκτυο με τον εμπρηστικό υπέρτιτλο «αυτά τα γεροντάκια διώκει ανελέητα ο μασόνος Τούρκος Πατριάρχης».

Στο Άγιον Όρος κανείς δεν διώχνει ή διώκει γεροντάκια ή νέους, ιδίως μάλιστα με απανθρωπιά., όπως οι παρανομούντες σχισματικοί καταληψίες της μονής Εσφιγμένου θα ήθελαν, ώστε να φανούν «υφιστάμενοι απάνθρωπο διωγμό». Γι’ αυτό ακριβώς δείτε την ομιλία του Δρ. Νομικής κ. Διογένη Καραγιαννακίδη μεταξύ 57:20-1:18:05, ιδίως το απόσπασμα 1:13:30-1:14:20, από ημερίδα για το ζήτημα της μονής Εσφιγμένου, που έγινε στη Θεσσαλονίκη στις 16/4/2010: http://www.livemedia.gr/video/489, όπου αναφέρεται ρητώς το εξής:

«τόσο η Ιερά Κοινότητα όσο και η νέα αδελφότητα της Μονής δήλωσαν κατ’ επανάληψη ότι προσφέρουν φιλοξενία και φροντίδα στους γέροντες και τυχόν ανήμπορους, για τους οποίους και μόνο θα μπορούσε να τεθεί ζήτημα ανθρωπιστικών λόγων».

Επί της ουσίας, ουδέποτε υπήρξε «διωγμός γερόντων» ή «στέρηση ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης», όπως αναληθώς και προπαγανδιστικώς μεταδίδουν έως σήμερα οι καταληψίες και οι οπαδοί τους. Τα γεροντάκια, όπως και άπαντες, στη μονή Εσφιγμένου και σε κάθε Αγιορείτικη μονή ανέκαθεν είχαν ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη, όπως όλοι στο Άγιον Όρος. Το ιατρείο και το φαρμακείο Καρυών εξυπηρετεί τους πάντες, ακόμη και τους υπό απέλαση καταληψίες της μονής Εσφιγμένου. Ειδικά οι εντός Εσφιγμένου εξυπηρετούνται και από παλιοημερολογίτες γιατρούς, όπως π.χ. ο χειρούργος Θ. Παπαγεωργίου από Παιανία, ο Δ.Χ. ουρολόγος με ιατρείο στη Χαλκιδική κλπ. Επίσης, εντός της κατειλημμένης μονής λειτουργεί πλουσιότατο φαρμακείο, όποιος την έχει επισκεφθεί ξέρει. Μέγα ψεύδος το «τους έκοψαν την ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη», η πράξη αποδεικνύει το αντίθετο.

Η ίδια η Ιερά Κοινότητα έδωσε εξαρχής πλήρεις απαντήσεις σε κάθε καλοπροαίρετο:

http://www.ecclesia.gr/greek/news/esfigmenou/

Μάλιστα στην υφέρπουσα ερώτηση «Διώκεται η Ι. Μ. Εσφιγμένου;» οι ίδιοι οι Αγιορείτες απαντούν ευθέως: «Διπλή παραπλάνηση. Δεν είναι δυνατόν να ονομάζεται "διωγμός" η εφαρμογή της εννόμου τάξεως και μάλιστα με τρόπο ειρηνικό. Επίσης οτιδήποτε αφορά στους παρανόμως κατέχοντας το κτήριο της Ι. Μονής Εσφιγμένου, δεν είναι δυνατόν να παρουσιάζεται ότι αφορά στην Ι. Μονή ως πνευματικό Καθίδρυμα με όλη την ιστορία της.»

Οι δόλιες στοχεύσεις και τα υπονοούμενα των καταληψιών αποκαλύπτονται από το ίδιο το περιεχόμενο των συζητήσεων της Ιεράς Κοινότητας με τους καταληψίες, μεταξύ των ετών 1996-2002. Η Ι. Κοινότητα πρότεινε στους καταληψίες είτε να προσέλθουν στην κανονικότητα και νομιμότητα και να παραμείνουν στη μονή αποκαθιστώντας την τρωθείσα ενότητα του Αγίου Όρους είτε να παραμείνουν στη μονή δεχόμενοι εντός αυτής την κανονικώς εκλεγείσα αδελφότητά της. Οι επικεφαλής των σχισματικών εγκαταβιούντων επέλεξαν την προσφυγή στο ΣτΕ το 2002, το οποίο με την απόφαση του 2005 απέρριψε την προσφυγή τους και έγιναν μόνοι τους αιτία να διαταχθεί η απέλασή τους. Εάν από μόνοι τους δεν είχαν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, δεν θα είχαν προκαλέσει την τελεσίδικη απέλασή τους.

ΙΑ. ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΕΞΗΓΗΣΗΣ ΘΕΣΗΣ ΠΛΑΝΩΝΤΩΝ

Είναι αξιοσημείωτο το μέγεθος της μεθοδευμένης, έντεχνης και κατ’ επίγνωσιν παραπλάνησης που η ηγετική ομάδα των καταληψιών εξαπολύει εις βάρος αμαθών και απλών χριστιανών (εντός της ομάδας κατάληψης και κυρίως εκτός αυτής, προς το λαό εκτός Αγίου Όρους).

Η εξήγηση της εθελούσιας παραπλάνησης θεωρούμε πως έγκειται στα εμπαθή οφέλη συγκεκριμένων προσώπων, προβεβλημένων και μη. Οι καταληψίες δίνουν σε περιοδικά και ιστοσελίδες συγκεκριμένη διεύθυνση που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο πρόσωπο. Το πρόσωπο έχει όνομα: «Αρχιμανδρίτης Μεθόδιος». Δίνουν στη δημοσιότητα επίσης και συγκεκριμένο τραπεζικό λογαριασμό. Συνοδεύουν τη διεύθυνση και τον λογαριασμό με έκκληση για «βοήθεια στους διωκόμενους Εσφιγμενίτες πατέρες». Αναμενόμενο είναι πως λαμβάνουν τακτικότατα χρήματα από υποστηρικτές τους.

Ο κανονικός Εσφιγμενίτης ηγούμενος αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος στον ενθρονιστήριο λόγο στις 27/10/2013 του χαρακτήρισε την ομάδα του σχισματικού κ. Μεθοδίου ως «απλούς καταληψίες» και τους κάλεσε να «ανοίξουν τα μάτια» ώστε να καταλάβουν το λάθος τους. Επίσης απευθυνόμενος στους απλούς καταληψίες είπε:

 «Ἡ ἐσφιγμενιτική ἀδελφότητα ὄχι ἁπλῶς δέν ἔχει νά χωρίσῃ τίποτε μέ καμμίαν ἀπολύτως ἁγιορειτικὴ Μονή καί κανέναν ἁγιορείτη ἀλλ’ ἀντιθέτως τρέφει πλούσια αἰσθήματα ἀγάπης καί φιλαδελφίας πρός ὅλους, ἐνεργεῖ καί ὑπάρχει ὡς τό ἁπτό παράδειγμα τῆς ἁγιορειτικῆς ἑνότητος καί ταπεινῶς προσθέτει τήν φωνή της σέ ὅλες ἐκεῖνες πού λέγουν ὅτι τό Ἅγιον Ὄρος μόνον ἐν ἑνότητι δύναται νά πορευθῇ καί νά πέμψῃτό μήνυμά του πρός τόν ταλαιπωρούμενο κόσμο. Τά ἀντίθετα εἶναι ἔργα τοῦ μισοκάλου. Ὅταν, ἀγαπητοὶ μου, ἀνελάβαμε τὴν πηδαλιουχία τῆς Μονῆς Ἐσφιγμένου ὑπηρετήσαμε τὸκαθῆκον τῆς ἑνότητος τοῦ Ἁγίου Ὄρους καὶτίποτε ἄλλο πέραν αὐτοῦ... Ἡ ἀνάληψις τῆς Μονῆς πόρρω ἀπέχει τῆς πολεμικῆς ἐναντίον προσώπων καὶ δὴ ὑμῶν τῶν ἁπλῶν μελῶν τῆς καταλήψεως…. ὁ Ἡγούμενος τῆς Μονῆς καὶ σύμπασα ἡ ἀδελφότης προσευχόμεθα γιὰ Σᾶς, Σᾶς προσκαλοῦμε νὰἀφήσετε ὀπίσω τὸπαρελθὸν τοῦ ἀδιεξόδου καὶ τῆς περιθωριοποιήσεως, νά κοιτάξετε ὁ καθείς ἐντός του, διότι «ὁ Θεός ἐντός ἡμῶν ἐστίν» καί ὄχι ἐκτός ἡμῶν οὔτε στά πρόσωπα φανατικῶν ἡγητόρων. Ἀφήσετε τό περιθώριο καί προσέλθετε, διὰ νὰ ἀναζητήσωμε δυνατότητας διεξόδου καὶ ἐντάξεως ὑμῶν εἰς τό ἀμώμητον Σῶμα τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ. Ἡ αὐτοαπόσχισις δὲν εἶναι ἐκ Θεοῦ. Ἡ αὐτάρεσκος ἀπομόνωσις εἶναι τό εὔκολο. Τό δύσκολο εἶναι ἡ σύνθεσις καί ἡ ἑνότης καί ἡ συναλληλία. Μή συγχέετε τὰ πράγματα. Τὰἅγια δόγματα τῆς πίστεώς μας κινδυνεύουν ὅταν τρέπωνται εἰς προσωπικὴν ἰδεοληψία, ὅταν δηλαδή ἡ πίστις διαστρεβλώνεται ἀπό τόν ἐγωισμόν καί καταντᾶ ψυχική διαταραχή κατά τήν ὁποία ὁφέρων αὐτήν διακατέχεται ἐπιμελῶς ἀπό ἔμμονες ιδέες χωρίς λογική βάση, χωρίς ταπείνωσιν, χωρίς ὑπακοήν. Ἡδέ ἰδεοληψία εἶναι πηγὴτοῦ φανατισμοῦ  καὶτῆς συγκρούσεως. Θεμέλιά της εἶναι τά πλέον ἀκατέργαστα ἐσώτερα συναισθήματα, ἀπευθύνεται δέ εἰς τό θυμικὸ καὶ ἀναζητᾶ στρατιώτας, ἄβουλα δηλαδή θύματα. Ποῖος ὁ ὠφελούμενος; Πιθανῶς προσκαίρως ὁἰδεοληπτικός ἡγέτης. Ποῖος ὁ ζημιούμενος; Ὁπωσδήποτε οἱστρατιῶται τοῦ ἰδεοληπτικοῦ. Μὴν πλανᾶσθε ὅτι ὑπηρετεῖτε δογματικὴν καθαρότητα καὶ ὅτι ἀντιπαλεύετε ἐπιλήσμονας δῆθεν τοῦ καθήκοντος Πατριάρχας. Ἔχετε δυστυχῶς ἐγκλωβισθῇ εἰς μίαν ὑπόθεσιν, ἐξυπηρετοῦσαν ἰδιοτελῆ συμφέροντα. Ἀνοίξατε τὰ ὅμματα.»

http://athosesfigmenou.blogspot.gr/2013/10/o.html

 Η εφημερίδα «Έθνος» πρόσφατα αποκάλυψε ένα δίκτυο από παράνομες οικονομικές δοσοληψίες των καταληψιών και άλλα αφανή στους οπαδούς αυτών, τα οποία όμως μάλλον είναι γνωστά στους κατοίκους παρακειμένων οικισμών, όπως η Ιερισσός, η Ουρανούπολη και τα Νέα Ρόδα Χαλκιδικής:

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63867785

«… ο Μεθόδιος είναι ένας σκληρός ζηλωτής, με ακραίες θέσεις και συμπεριφορά. Κατά διαστήματα βέβαια απεκδύεται τον μοναχικό του βίο και συμπεριφέρεται σαν νεόπλουτος κοσμικός, μιλώντας ενώπιον ακροατηρίου σε πολυτελή ξενοδοχεία της Αθήνας, κατακεραυνώνοντας πάντα τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο δεν δίστασε να είναι κεντρικός ομιλητής σε εκδήλωση του εθνικιστικού Πατριωτικού Ελληνικού Συνδέσμου στη Λάρισα, όπου εξήρε τη δράση της ακροδεξιάς οργάνωσης και καταφέρθηκε εναντίον του κ. Βαρθολομαίου.» και

«τα προϊόντα αυτά είναι από το εμπόριο και ειδικά για το λάδι συνεργάζονται με παραγωγούς από την Καλαμάτα, οι ίδιοι ωστόσο τα προωθούν ως δικής τους παραγωγής. Από τις εξορμήσεις τους αυτές στη Ρωσία οι ζηλωτές μοναχοί επιστρέφουν με μεγάλα χρηματικά ποσά»

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=137524

 «Για ποσότητες δυναμίτιδας και βενζίνης, που φέρεται να προμήθευε στους καταληψίες της Μονής Εσφιγμένου, διώκεται ένας ψαράς»

Κάποιοι από την ηγετική ομάδα των καταληψιών της μονής Εσφιγμένου φαίνεται πως εκμεταλλεύονται την προσκόλληση πιστών και απλών ανθρώπων στο «παλιό ημερολόγιο» και προσπορίζονται χρήματα, υποστήριξη και δόξα. «Πουλάν» ό,τι αυτοί ονομάζουν «ιερό αγώνα», «διωκόμενους πατέρες», «προπύργιο ορθοδοξίας» κλπ και βρίσκουν πολλούς πρόθυμους παλιοημερολογίτες να υποστηρίξουν λόγοις και… χρήμασι την παράνομη κατάληψη της εν λόγω μονής. Συμπαραστάτες έρχονται διάφοροι παλιοημερολογίτικοι σύλλογοι, που σταθερά αγρεύουν οπαδούς και δωρεές χρημάτων από παλιοημερολογίτες, πράγμα που αμέσως διαπιστώνει κανείς

α) επισκεπτόμενος παλιοημερολογίτικους ναούς (παράταξης Καλλινίκου/Κυπριανού), όπου υπάρχει συνήθως σχετική ανάρτηση στην είσοδο του ναού ή γίνεται ανακοίνωση από τον παλιοημερολογίτη ιερωμένο.

β) διαβάζοντας παλιοημερολογίτικα περιοδικά της ανωτέρω παράταξης

Συγκεκριμένα, σταθερά υπάρχει καταχώρηση σε παλιοημερολογίτικα περιοδικά («Βοανεργές», «Άγιος Αγαθάγγελος Εσφιγμενίτης» βάσει της οποίας διενεργούνται έρανοι χρημάτων για την υποστήριξη της κατάληψης της μονής Εσφιγμένου, ως εξής: «Όσοι θέλουν να αποστείλουν επιστολάς, δέματα, ταχυδρ. επιταγήν κλπ εις τους διωκομένους πατέρας της ιεράς μονής Εσφιγμένου η ταχ. Διεύθυνσις είναι: Αρχιμ. Μεθόδιος – Τ.Θ. …, Τ.Κ. 63075, Ιερισσός Χαλκιδικής».

Ενδιαφέρον προκαλεί ότι η διεύθυνση δεν αναφέρει «μονή Εσφιγμένου», αλλά προσωπικά τον αρχηγό των σχισματικών καταληψιών αυτής, κο Μεθόδιο. Άγνωστα τα ποσά που εισρέουν στο ταμείο του εν λόγω προσώπου, εκτιμούμε οπωσδήποτε όχι αμελητέα, δεδομένης

1) της έκτασης της σχετικής διαφήμισης σε παλιοημερολογίτικα περιοδικά, ναούς και ιστοσελίδες

2) της προσωπολατρείας των παλιοημερολογιτών στον επικεφαλής των καταληψιών της μονής Εσφιγμένου, κο Μεθόδιο.

Τα δε παλιοημερολογίτικα αυτά περιοδικά είναι πολυτελέστατα και πωλούνται προς 5 ευρώ ανά τεύχος, με τα έσοδα να διατίθενται, όπως λεν, «υπέρ του ιερού αγώνος της διωκόμενης μονής».

Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που δέχονται χρήματα από εράνους που διενεργούν συνεχώς συγκεκριμένα παλιοημερολογίτικα σωματεία για τη συνέχιση της κατάληψης, ακόμη και μέσω ΗΠΑ. Η δραστηριότητα αυτή στις ΗΠΑ συγκεκριμενοποιείται σε… τραπεζικό λογαριασμό της Bank of America. Οπαδοί των καταληψιών γράφουν σε σελίδα τους:

«Make a donation of $20.00 and upon request we will send you a CD made by the Esphigmenou monks on the Monastery's feast day OR $100.00 for a book of St. Gregory's Homilies» 

και 

«Mail checks to: Friends of Esphigmenou Monastery, PO Box 301012, Boston, MA 02130-0009» και « Mail checks to: Abbott Methodios, PO Box …, Ierissos, Greece 63075».

ΙΒ. ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΕΞΗΓΗΣΗΣ ΘΕΣΗΣ ΠΛΑΝΩΜΕΝΩΝ

Είναι αξιοσημείωτο το μέγεθος της πλάνης κάποιων λαϊκών εκτός Αγίου Όρους, που κυριολεκτικά θέλουν να ακούν μόνο ό,τι τους αρέσει, κάποιων που δαπανούν χρήματα νομίζοντας πως αυτά διατίθενται για «υπεράσπιση της ορθοδοξίας από τις σκοτεινές δυνάμεις», ενώ αυτά στην πραγματικότητα διατίθενται σε συγκεκριμένα πρόσωπα ή υπέρ της συνέχισης της κατάληψης της μονής Εσφιγμένου και της ανωμαλίας εντός Αγίου Όρους. Αυτοί σε τελική ανάλυση είναι άνθρωποι που θέλουν να παραπλανούνται και που (κυρίως) δεν ερευνούν.  Η στάση τους αυτή έχει ακριβώς το απότοκο να γίνονται θύμα παραπλάνησης από τον γνωστό κ. Μεθόδιο και τους συν αυτώ, επειδή ακριβώς δεν διερευνούν, δεν ελέγχουν, «καταπίνουν αμάσητο» ό,τι εύκολο και συνθηματολογικό οι καταληψίες εκστομίζουν. Εντούτοις, ισχύει: «πίστευε και μη, ερεύνα», «ερευνάτε τας γραφάς», «μηδενί δίκην δικάσεις, πριν αμφοίν μύθον ακούσεις» (μην κρίνεις προτού ακούσεις τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών) κλπ. 

Εάν ερευνούσαν έστω και τα βασικά, οι πλάνες τους θα κατέρρεαν σαν χάρτινος πύργος.

Το λογικό (;) διάγραμμα της σκέψης περί του θέματος είναι το εξής:

Βήμα 1: Ο Μεθόδιος λέει πως διώκεται και πως έχει δίκιο

Βήμα 2: Ο Μεθόδιος είναι ομολογητής και διωκόμενος ήρωας

Βήμα 3 - Συμπέρασμα: Ο Μεθόδιος έχει δίκιο, δεν χρειάζεται καν να ακούσω την άποψη κανενός διαφωνούντα με τον Μεθόδιο.

Διαφωτιστική και ενιαία είναι η άποψη των ίδιων των Αγιορειτών, του Οικουμενικού Πατριαρχείου, θεολογικών σχολών, συγχρόνων αγίων και επιστημόνων, όπως κατά καιρούς έχει εκφραστεί δημοσίως και ξεκάθαρα:

http://www.ecclesia.gr/greek/news/esfigmenou/

http://athosesfigmenou.blogspot.gr/2013/10/blog-post_3499.html

http://www.livemedia.gr/video/489

http://www.agiazoni.gr/article.php?id=52431173649701766237

http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=6&sid=2&newsid=47

http://athosesfigmenou.blogspot.gr/2013/10/blog-post_2449.html

Η εξήγηση της εθελούσιας πλάνης θεωρούμε πως βρίσκεται παρατηρώντας όλες τις ανά τη γη κλειστές ομάδες, τις αυτοπαρουσιαζόμενες σαν «διωκόμενες ομάδες γνησίων», οι οποίες έχουν κοινά χαρακτηριστικά:

Αφ’ ενός, τα μέλη τους αρέσκονται να νιώθουν πως ανήκουν στους «διωκόμενους και γνησίους/καθαρούς».

Αφ’ ετέρου, οι αρχηγοί αυτών των ομάδων

1) ασκούν ασφυκτικό έλεγχο στις πηγές ενημέρωσης των μελών των ομάδων τους, ονομάζοντας «αιρετικά και ακάθαρτα» όλα τα εκτός αυτών και «ευλογημένα» όλα τα (προπαγανδιστικά) εντός αυτών

2)  καλλιεργούν έντονη προσωπολατρεία υπέρ τους μεταξύ των μελών των ομάδων που εξουσιάζουν

3) καθιστούν δακτυλοδεικτούμενους και ονομάζουν «προδότες» όσους τυχόν, κατά θεία ευδοκία, αποσκιρτήσουν από την πλάνη της εκάστοτε «ομάδας των γνησίων».

Θεωρούμε πως το σύγχρονο φαινόμενο άκρατης προσκόλλησης και χρηματοδότησης ή εμμονικής υποστήριξης παλιοημερολογιτών (και όχι μόνο) στους σχισματικούς καταληψιες της μονής Εσφιγμένου έχει τα αδρά χαρακτηριστικά των ανωτέρω ομάδων. Η ιδιότυπη αυτή «εσφιγμενοφρένεια» έχει την εξήγηση και την αντιμετώπισή της σε επιστήμες, όπως η ψυχολογία και η κοινωνιολογία.

Στους πλανώμενους έχει καλλιεργηθεί επίσης άκρατος «αντιβαρθολομαιισμός», σε σημείο να ονομάζουν τον νυν Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο «τρισκατάρατο», «μασόνο», «προδότη», «παναιρετικό», «τουρκόσπορο», «λατινόφρονα» κλπ. Έτσι, οι σχετικές εκκλήσεις και λόγοι του Πατριάρχη για τη μονή Εσφιγμένου δεν εισακούγονται από αυτούς, απεναντίας οι ψευδοεσφιγμενίτες καταληψίες προσλαμβάνουν διαστάσεις «αντιοικουμενιστών», αφού πολεμούν (και υβρίζουν αήθως) τον Πατριάρχη.

Υπάρχει και πατερική μνεία σε φαινόμενα μη κατ’ επίγνωσιν ζήλου, σύμφωνα με τον άγιο Νεκτάριο Πενταπόλεως, όπως ο ζήλος αυτός συναντάται στην υπόθεση της κατάληψης της μονής Εσφιγμένου και στους οπαδούς των παρανομούντων

«Ὁ μὴ κατ᾿ ἐπίγνωσιν ζηλωτὴς κέκτηται μὲν ζῆλον ἀλλ᾿ οὐ κατ᾿ ἐπίγνωσιν, πλανᾶται ἐν ταῖς σκέψεσι καὶ ἐνεργείας αὐτοῦ καὶ ἐργαζόμενος δῆθεν ὑπὲρ τῆς δόξης τοῦ Θεοῦπαραβαίνει τὸν νόμον τῆς πρὸς τὸν πλησίον ἀγάπης.»

http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/tributes/agios-nektarios/character_of_non-awared_zealot.htm

ΙΓ. ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΕΚΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ – Η ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ ΒΟΜΒΩΝ ΜΟΛΟΤΩΦ ΕΝΤΟΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ

Προαναφέραμε πως τα μέλη «κλειστών ομάδων» αυτοτυφλώνονται και αυτοαποκόπτονται από πηγέ agioritikesmnimes
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ο κουρέας των αστέγων... [photos]
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Ο κουρέας των αστέγων... [photos]
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ