2014-08-23 12:14:31
Φωτογραφία για Πάτρα: Ξάφνιασε αλλά δεν σόκαρε η σχεδόν 20λεπτη γυμνή εμφάνιση του Γιώργου Κολοβού στους Πέρσες - Δείτε φωτο
Από τα στοιχεία που εντυπωσίασαν όσο και ξάφνιασαν (μιας και όπως φάνηκε πολλοί από τους θεατές δεν το γνώριζαν ή τουλάχιστον δεν περίμεναν ότι η συγκεκριμένη σκηνή θα είχε τόση διάρκεια) από την παράσταση αρχαίου δράματος του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, «Πέρσες» σε σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη που παίχθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014 το βράδυ στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο της Πάτρας, ήταν αναμφίβολα η γυμνή εμφάνιση του Πέρση στρατηλάτη Ξέρξη – στον ρόλο ο νέος ηθοποιός Γιώργος Κολοβός.

Πραγματικά ήταν εντυπωσιακό και σχεδόν πρωτόγνωρο στα Ελληνικά θεατρικά χρονικά και δη σε αρχαία τραγωδία, ένας ηθοποιός να παίζει επί σκηνής, ζωντανά μπροστά στο κοινό, επί τόση ώρα εκτεθειμένος και ολόγυμνος!

Όπως έγραψε και το σάιτ kulturosupa.gr, τόσο πολύ γυμνό και τόσο μαζικά δεν έχουμε ξαναδεί σε παράσταση αρχαίου δράματος καθώς και τόσο μεγάλης διάρκειας… Η σκηνοθέτιδα Νικαίτη Κοντούρη ξεπέρασε τον εαυτό της και μας ξάφνιασε στους «Πέρσες» προσθέτοντας πέρα από μία σύγχρονη αισθητική και το απόλυτο γυμνό.

Αξίζει να υπογραμμίσουμε πως στα τελευταία λεπτά της αξιόλογης και καλοδουλεμένης παράστασης του ΚΘΒΕ, ακολουθούν τον Ξέρξη και τα μέλη του 14μελούς ανδρικού χορού, σκίζοντας και πετάγοντας τους μαύρους χιτώνες τους, μένοντας οι περισσότεροι από αυτούς επίσης γυμνοί να κείτονται στο κοίλον του Αρχαίου Ωδείου.

Όπως ήταν φυσικό, στο τέλος της παράστασης όπου το χειροκρότημα ήταν ηχηρό και παρατεταμένο από τους περίπου χίλιους θεατές, τα σχόλια των Πατρινών θεατών και κυρίως μερίδας γυναικών έδιναν και έπαιρναν. Κάποιοι μάλιστα που περίμεναν για να συγχαρούν τους ηθοποιούς στα παρασκήνια, όπως η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Νανά Πατρώνη δίσταζαν να το κάνουν και αναρωτιούνταν αν οι ηθοποιοί έχουν προλάβει να ντυθούν.

Για όσους πάνε απόψε στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο της Πάτρας για να δουν την παράσταση (η ζήτηση των εισιτηρίων είναι μεγάλη), ας έχουν λοιπόν στα υπόψη πως στο τελευταίο 20λεπτο σχεδόν της παράστασης εμφανίζεται από το κάτω μέρος του πολύγωνου – κόντρα πλακέ σκηνικού ο Ξέρξης – Γιώργος Κολοβός, ολόγυμνος, με μουτζούρες και ίχνη αίματος στο αγαλμάτινο, γυμνασμένο κορμί του, έχοντας μόνο πάνω του κρεμασμένη την φθαρμένη φαρέτρα του τόξου του (η οποία και λειτουργούσε ενίοτε ως κάλυμμα στα επίμαχα σημεία).

Ο Γιώργος Κολοβός σε μία πράγματι δυναμική, όλο ορμή και σφρίγος ερμηνεία, με δυνατή καθαρή φωνή και παρά την μεγάλη έκθεση του καθότι γυμνός (προς το τέλος πετάει και το τόξο και μένει εντελώς γυμνός) θα λέγαμε πως έκλεψε άνετα την παράσταση σε ένα θίασο με λεπτομερή δουλειά στις ερμηνείες, τόσο των ανδρών του χορού, του θαυμάσιου Άκη Σακελλαρίου ως βασίλισσα των Περσών Άτοσσα, του υπέροχου Λάζαρου Γεωργακόπουλου ως αγγελιοφόρου, του βετεράνου Γιάννη Φέρτη ως φάντασμα του βασιλιά Δαρείου και των τριών Περσίδων γυναικών (ανάμεσα τους η Κλειώ Δανάη Οθωναίου).

Όπως έγραψε και θυμίζει το σάιτ kulturosupa.gr, φαίνεται πως το’ χει η μοίρα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος όσον αφορά στα τολμηρά, καινοτόμα θεάματα, μιας και δική του ήταν η πολυσυζητημένη παράσταση το 1997, «Βάκχες» σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ, στην Επίδαυρο όπου ο γνωστός και καλός ηθοποιός Μηνάς Χατζησάββας υποδυόμενος τον θεό Διόνυσο είχε εμφανιστεί ολόγυμνος στην ορχήστρα προκαλώντας σάλο με την άνεση του να περιφέρεται ανάμεσα σε αίματα, λάσπες και σκουπίδια με αδαμιαία περιβολή….

Ο «θόρυβος» τότε ήταν αρνητικός σε αντίθεση με την παράσταση της Νικαίτης Κοντούρη όπου είναι αλήθεια ότι το γυμνό δεν σοκάρει (μετά το πρώτο επιφώνημα απορίας το συνηθίζεις), μοιάζει απόλυτα ενταγμένο στην οπτική της παράστασης «Πέρσες» και δεν προσβάλλει τον θεατή αισθητικά.

Όσο για το ποιος είναι ο Γιώργος Κολοβός, όπως διαβάσαμε έχει κάνει σπουδές στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και έχει τελειώσει τη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ (Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος).

Έχει μέχρι σήμερα συμμετάσχει στις παραστάσεις, Η μικρή μας πόλη, Πέερ Γκυντ, Ειρήνη (2013), Ιππής, Μικρά Διονύσια, Οι στοχαστές του αόρατου, Ηλέκτρα, Το κορίτσι με τα μαύρα, Σαμία, Playmobil, Εκάβη-Κύκλωπας, Ηρακλής, Ειρήνη, Λυσιστράτη (ΚΘΒΕ), Η αρπαγή της πριγκίπισσας Αιώρας, Ελίζα (Νέο Θέατρο Θεσσαλονίκης), Η μεταμόρφωση, Αλεξάνδρεια-Αθήνα, Χάνσελ και Γκρέτελ, Μακμπέθ, Blasted (Στρατιώτης), Η τριλογία της Μήδειας (Ιάσων), Γρανάδα, Κεκλεισμένων των θυρών (Γκαρσέν, Θέατρο Τέχνης Ακτίς Αελίου), O ανθός και η αυγή, Berlin Alexanderplatz, Ό,τι πιο πολύ ποθείς (Θέατρο Τέχνης Ακτίς Αελίου), Φιλοκτήτης (Θεσσαλικό Θέατρο), Το πορτοκάλι με την περόνη (ομάδα καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα), Ο Άρντεν από το Φέβερσαμ (Mάικλ), Μαζί με τ’ άπλυτα (Daizy, Πανδαιμόνιο 7).

Έχει ακόμη συνεργαστεί με το Χοροθέατρο Θεσσαλονίκης στην παράσταση «Η ωραία κοιμωμένη» (χορογραφία Κ. Ρήγος, 1999), καθώς και στην Τελετή Λήξης της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 1997 (σκην. G. Bregovic).

Έχει δουλέψει με τον Γιάννη Βούρο (τωρινό καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ) και τους σκηνοθέτες Γ. Μαργαρίτη, Σωτήρη Χατζάκη, Σταμάτη Φασουλή, Γ. Καραντινάκη, Ν. Σακαλίδη, Εύη Γαβριηλίδη, Φ. Μακρή, Διαγόρα Χρονόπουλο, Γ. Ρήγα, Γ. Ιορδανίδη, Θ. Αμοιρίδου, κ.α. Προέρχεται από θεατρική οικογένεια καθώς είναι γιος του ηθοποιού Νίκου Κολοβού, ο οποίος συνεργάζεται με το ΚΘΒΕ από το 1973 και της Μίνας Λαμπράκη.

Ορισμένες από τις φωτό είναι του Παναγιώτη Μουλίνου.

Η παράσταση "Πέρσες" παρουσιάζεται στην Πάτρα, στο πλαίσιο του 33ου Επετειακού Φεστιβάλ Πάτρας - Θεσμός Αρχαίου Δράματος του Οργανισμού Καλλιτεχνικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων.

Eπιμέλεια - Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ-thebest
xespao
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ