2013-11-23 21:41:41
Φωτογραφία για «Forum Ανάπτυξης 2013-16ο Money Show Πάτρας»: Προοπτικές διείσδυσης στις αναδυόμενες αγορές
Οι ευκαιρίες διείσδυσης στις αναδυόμενες αγορές BRICS (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα και Νότιος Αφρική), όπως επίσης οι δυσκολίες που υπάρχουν καταγράφηκαν στην εξαιρετικά επίκαιρη συζήτηση που έγινε στην κεντρική εκδήλωση με γενικό τίτλο «Ελληνική Οικονομία και BRICS», η οποία εντάσσεται στην ενότητα «Δικτύωση – αναδυόμενες Δυνάμεις», του Forum Ανάπτυξης 2013-16ο Money Show Πάτρας.

Παρουσιάζοντας τα πληθυσμιακά και οικονομικά μεγέθη των αναδυόμενων χωρών, οι εισηγητές κατέδειξαν ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες για να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους, οι ελληνικές επιχειρήσεις: Οι χώρες BRICS, με πληθυσμό σχεδόν 3 δις ανθρώπων, ονομαστικό ΑΕΠ 13,7 τρις δολάρια και συναλλαγματικά αποθεματικά 4 τρις δολαρίων, αποτελούν «την αναδυόμενη υπερδύναμη του πλανήτη», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Σπύρος Στ. Κόγκας, διευθυντής συμβουλευτικής εταιρείας Knowledge Industry Group. «Είναι η βασική συνιστώσα για την ενίσχυση της εξωστρέφειας που έχει ανάγκη η χώρα» συμπλήρωσε ο Παναγιώτης Γιαλένιος, υπεύθυνος της διοργάνωσης του Φόρουμ Ανάπτυξης.


Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των αγορών περιέγραψαν εκπρόσωποι των μεικτών Επιμελητηρίων, αλλά και διπλωμάτες , κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του ακροατηρίου σε μια ζωηρή συνεδρία που κράτησε τουλάχιστον τέσσερις ώρες.

ΒΡΑΖΙΛΙΑ: «Η ομαδικότητα είναι το μόνο όπλο με το οποίο μπορεί να επιτεθεί η Ελλάδα στο διεθνή ανταγωνισμό» ήταν το μήνυμα του Λάζαρου Χαραλαμπίδη, αντιπροέδρου του Ελληνο-Βραζιλιάνικου Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, ο οποίος δεν κατάφερε να παραστεί στην εκδήλωση, αλλά μετέφερε δια επιστολής τις ευκαιρίες που δίνονται στην τρίτη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη κι έδωσε έμφαση στο «πολυμερές συνδυαστικό εμπόριο».

ΡΩΣΙΑ: Αγορά ανοικτή και φιλική είναι αυτή της Ρωσίας, όπου υπάρχει καταναλωτική βάση με το μέσο όρο του μισθού να κυμαίνεται στα 1200€. «Οι Ρώσοι καταναλωτές ενδιαφέρονται για καλά ευρωπαϊκά προϊόντα, επώνυμα και με πιστοποιημένη ποιότητα» ανέφερε η Τζένη Σκοτίδη, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών του Ελληνο – Ρωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και σύμβουλος επιχειρηματικής ανάπτυξης και μεταφορών. Η ίδια εξήγησε με σαφήνεια όλες τις διαδικασίες προετοιμασίας που θα πρέπει να ακολουθήσει ο ενδιαφερόμενος εξαγωγέας, τόνισε ότι απαιτείται «γνώση και συνέπεια» και συνέστισε: «Δεν πάμε στα τυφλά, γιατί κάνουμε λάθη».

Στη συνέχεια Vladimir Panasiuk, εκπρόσωπος της Ρωσικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, πρόσθεσε για την αμφίδρομη ελληνο-ρωσική επενδυτική συνεργασία, ότι «ένα εκατομμύριο ρώσοι τουρίστες επισκέφτηκαν την Ελλάδα και ξόδεψαν πάνω από 1 δις ευρώ, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν εγκατεστημένες θυγατρικές πια στη Ρωσία.

ΙΝΔΙΑ: Ήδη 16 μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στην Ινδία, μια μακρινή χώρα που θεωρείται η δεύτερη αναπτυσσόμενη στον κόσμο, όπως περιέγραψε ο Μανώλης Αγγελάκας,με την ιδιότητα του αντιπροέδρου του Ελληνο – Ινδικού Επιμελητηρίου. Ο γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, προερχόμενος από τον φαρμακευτικό χώρο έχει συνάψει επιχειρηματικές συνεργασίες με την Ινδία εδώ και μια 20ετία. Περιέγραψε μια χώρα με τεράστιες αντιθέσεις, που όμως καταγράφει 6,5% ετησίως αύξηση του ΑΕΠ. Θα μπορούσαμε να εξάγουμε αγροτικά προϊόντα, κρασί, φαρμακευτικά προϊόντα, τυποποιημένα τρόφιμα, δομικά υλικά κατασκευών, αλλά και να πουλήσουμε τεχνογνωσία στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες. «Αν πρόκειται όμως να εξάγετε στο εξωτερικό, να μάθετε πρώτα τις ιδιαιτερότητες κάθε χώρας, ώστε να μην χάσετε τα λεφτά σας, που μπορεί να είναι οι κόποι μιας ζωής» συμβούλεψε ο κ. Αγγελάκας.

ΚΙΝΑ: Αγορά με σημαντικές ιδιαιτερότητες είναι αυτή της Κίνας. «Στους εμπορικούς κύκλους της Κίνας , δεν μιλάς ποτέ μόνο για εξαγωγές. Πρέπει παράλληλα να εισάγεις, να πουλάς» εξήγησε η Σταματίνα Μάρκου, δημοσιογράφος, υπεύθυνη υπηρεσίας Τύπου και δημοσίων σχέσεων του Ελληνο-Κινεζικού Επιμελητηρίου. Ωστόσο, μια από τις δυσκολίες στη συναλλαγή που μπορεί να διαπιστώσει κανείς, είναι ότι συχνά «οι κινεζικές επιχειρήσεις αλλάζουν επωνυμία και προσωπικό», ενώ θα πρέπει να γνωρίζει ο εξαγωγέας με ποιον συναλλάσσεται, καθώς ορισμένοι που μιλούν Αγγλικά κι έχουν το ρόλο του μεσολαβητή στις συναλλαγές, μπορεί να είναι χαμηλά στην ιεραρχία μιας επιχείρησης. «Αν μια επιχείρηση δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με εξαγωγές, καλό είναι να μην ξεκινήσει από την Κίνα», συνέστησε η κ. Μάρκου, τονίζοντας παράλληλα ότι όποιος αποφασίσει να κάνει το μεγάλο βήμα, θα πρέπει να έχει εξασφαλισμένες και τις ποσότητες. «Για παράδειγμα δεν πας με δέκα τόνους να εξάγεις λάδι στην Κίνα» σχολίασε.

ΝΟΤΙΟΣ ΑΦΡΙΚΗ: Την επιθυμία των πρεσβειών να συνεργαστούν με τα ελληνικά, εμπορικά επιμελητήρια μετέφερε ο πρέσβης της Νοτίου Αφρικής στην Ελλάδα Sr Makgetla. Ανέφερε ότι πρόκειται για την πιο μεγάλη αναπτυσσόμενη αγορά, που όποιος επιθυμεί να διεισδύσει εκεί θα πρέπει να το κάνει καθολικά και όχι μεμονωμένα. Ο εμπορικός ακόλουθος της πρεσβείας Νοτίου Αφρικής, Αντώνης Μαυρίδης, πρόσθεσε ότι σε αντιθέσω με ότι συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα, εκεί οι επιχειρήσεις χρηματοδοτούνται από τις Τράπεζες, αν πρόκειται να επενδύσουν, ενώ υπάρχουν ειδικά κίνητρα για επενδύσεις στην πράσινη βιομηχανία, τη βιομηχανική παραγωγή, την αγροτική παραγωγή, τον τουρισμό, τις προηγμένες υπηρεσίες, την υγεία, την βιοτεχνολογία, τα μέσα επικοινωνίας και τα πολυμέσα.

Στο επίκεντρο οι αναδυόμενες

Στην δεύτερη ενότητα της εκδήλωσης -με συντονιστή τον Στέφανο Μίχο, στέλεχος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης- έγινε ιδιαίτερη συζήτηση για τα BRICS , τις διεθνείς σχέσεις και τον πολυπολικό κόσμο. Ο διεθνολόγος και ακαδημαϊκός Κωνσταντίνος Γρίβας, είπε ότι η αναδυόμενη Κίνα του μέλλοντος δημιουργεί ένα νέο μοντέλο στρατιωτικής ισχύος , απέναντι στο μοντέλο των ΗΠΑ που απαξιώθηκε στη διάρκεια των πολέμων κόντρα στους ανίσχυρους. Ισχυρίστηκε ότι η Υπερατλαντική Ευρώπη παύει να υφίσταται και ότι οι ΗΠΑ έχουν μεταθέσει το κέντρο βάρος στον Ειρηνικό. Επέμεινε ότι οδεύουμε σε ένα πολυπολικό σύστημα, μέσα στο οποίο δεν υπάρχουν μόνιμοι φίλοι και εχθροί.

Ο δικηγόρος Αναστάσιος Βιρβιλιός εστίασε στην αμφίδρομη επενδυτική σχέση Ελλάδας και BRICS , καλώντας τις ελληνικές επιχειρήσεις να πιστέψουν στην εξωστρέφεια και να στοχεύσουν σε ασφαλείς αγορές, όπως οι χώρες BRICS. Αντιστρόφως, «οι χώρες BRICS να ανακαλύψουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και να κατευθύνουν την ρευστότητα τους προς την Ελλάδα, που αποτελείτο διαβατήριο τους για την Ευρωπαϊκή ένωση.

Κλείνοντας τις εργασίες ο Σπύρος Ι. Κόγκας, στέλεχος και συνιδρυτής της Knowledge Industry Group ανέδειξε τα ισχυρά σημεία που μπορεί τα προτάξει η Ελλάδα και είναι το υψηλό επιστημονικό δυναμικό, η ανάταξη του τομέα των νέων τεχνολογιών, η υψηλής ποιότητας μεγάλη αγροτική παραγωγή, η δυνατότητα πρόσβασης σε Βαλκάνια, Μεσόγειο, Αφρική και τα ενεργειακά αποθέματα, εφόσον ανακαλυφθούν.

Πρωτοποριακή έρευνα

Η πρωτοβουλία της «Δικτύωσης» ανήκει στο Φόρουμ Ανάπτυξης 2013 και στη Knowledge Industry Group, με θεσμικούς συνδιοργατές την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδος – Ιονίου και το ΣΕΒ Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδος. Ήρθε ουσιαστικά να απαντήσει στην ανάγκη για πληροφόρηση που υπάρχει, καθώς έπειτα από online έρευνα που διενεργήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Pollfish,για λογαριασμό της οικονομικής εφημερίδας «Σύμβουλος Επιχειρήσεων», προέκυψε ότι ένα μικρό ποσοστό των εξαγωγέων της Δυτικής Ελλάδος έχει συναλλαγές με τις αναδυόμενες αγορές. Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο Γιάννης Δαούδης, στην έρευνα συμμετείχαν 805 άτομα. Από όσους εξάγουν, σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ερευνητών, το 55% των προϊόντων πάνε και σε χώρες των «BRICS», σε σχέση με το 25% επί του συνόλου. Επίσης όσον αφορά τις «ΒRICS» το 75% των εταιρειών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, δεν έχουν καμία σχέση με τις χώρες αυτές, ενώ μόλις με 8,2% και 7,5% συναλλάσσονται με Κίνα και Ρωσία αντίστοιχα. Με βάση την έρευνα αυτή, το 58% των επιχειρήσεων δεν θα τους ενδιέφερε καμία συνεργασία με χώρες των «BRICS» ενώ το 82% δεν γνωρίζει φορείς στην χώρα μας για να τους φέρουν σε επαφή με αναδυόμενες οικονομίες.
xespao
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ